7 tips om jouw zichtbaarheid te vergroten op Facebook - Faceonline.nl

7 tips om jouw zichtbaarheid te vergroten op Facebook

Plaats jij nieuwsberichten over jouw bedrijf alleen maar op je website? Maak je geen gebruik van video, maar alleen van geschreven tekst? Verschijnen jouw advertenties op dezelfde plek als anderen (inclusief die van je concurrenten)?

Als het antwoord op deze vragen “Ja” is, dan heb je tot nu toe kansen gemist om een groter publiek op te bouwen, jouw positionering te verbeteren en je zichtbaarheid te vergroten.

Hieronder vind je 7 tips voor het vergroten van de zichtbaarheid van jou en jouw bedrijf via Facebook.

1. Wees authentiek en transparant

Facebook biedt de mogelijkheid om op een simpele en ongedwongen manier contact te houden met jouw klanten en prospects. Je kunt laten zien wie je bent, wat je doet en waar je met jouw bedrijf voor staat. Op deze manier laat je de menselijke kant van het bedrijf zien.

Door authentiek en transparant te zijn in jouw berichtgeving, zal er eerder sprake zijn van vertrouwen.

2. Kies een duidelijke en representatieve profielfoto

De profielfoto is de vierkante afbeelding die bij jouw berichten verschijnt. Kies een duidelijke en representatieve profielfoto, zodat het (gezicht van het) bedrijf voor jouw volgers meteen duidelijk en herkenbaar is.

3. Kies een duidelijke omslagfoto

De omslagfoto is de grote foto bovenaan je pagina. Facebook heeft de regels versoepeld. Voorheen was het verboden om teveel tekst en zogenoemde “call-to-actions” op de omslagfoto te vermelden. Dit is nu wel toegestaan, dus maak hier gebruik van! De omslagfoto mag echter niet misleidend zijn. Omslagfoto’s mogen echter niet bedrieglijk of misleidend zijn en geen inbreuk maken op het auteursrecht van iemand anders.

Zorg er dus voor dat op basis van jouw omslagfoto het meteen voor bezoekers van je pagina duidelijk is wat jij voor hen kunt betekenen!

Blog - omslagfoto


4. Plaats regelmatig een status update

Een goede richtlijn is om minstens 3 keer per week een bericht te plaatsen op Facebook pagina. Uiteraard kan je zelf bepalen hoe vaak je daadwerkelijk een bericht plaatst. Houd er echter rekening mee dat het belangrijkste is dat je regelmatig een bericht plaatst, met voor jouw volgers relevante inhoud. Dat is belangrijker dan het vaker plaatsen van berichten. Houd er ook rekening mee dat jouw berichten lang genoeg zijn om voldoende informatie te verstrekken, maar niet zo lang dat de volgers van je pagina hun belangstelling verliezen.

5. Gebruik foto’s of video’s in jouw status update

Wist je dat op berichten met een foto 84% meer doorgeklikt wordt dan op berichten met alleen tekst? Berichten met een foto en/of video vallen meer op in de nieuwsberichtenstroom. Daardoor genereren ze meer interactie en een groter bereik.

Met het oog op jouw positionering, adviseer ik om visuals te (laten) maken die passen in de huisstijl van je bedrijf. Eventueel voorzien van je logo en/of website-adres. De volgende video laat zien hoe je zelf een plaatje met een inspirerende quote kunt maken: http://www.faceonline.nl/quote

Gebruik foto's

 

6. Gebruik een call-to-action

Probeer elk bericht af te sluiten met een zogenaamde call to action. Is het de bedoeling dat lezers naar jouw website gaan? Wil je graag reacties op je bericht of dat het bericht gedeeld wordt? Benoem of vraag dit dan expliciet in je bericht. De praktijk laat zien dat dit echt werkt!

7. Gebruik Facebook advertenties

Facebook advertenties werken heel goed om het bereik van jouw Facebook berichten flink te vergroten. Elke advertentie campagne moet echter wel een doel hebben. Wat wil je bereiken met de advertentie? Meer likes op je pagina of meer bezoekers naar je website? En moeten de bezoekers dan op de homepage terecht komen, of op een andere website pagina (bijvoorbeeld de pagina waar je jouw product verkoopt). Allemaal zaken waar zorgvuldig rekening mee moet worden gehouden.

Focus bij het starten van een dergelijke campagne niet op de kosten, maar op de Return On Investment (ROI).

Blog - ROI add


Facebook Implementatie Training voor beginners

Heb jij nog geen Facebook pagina voor jouw bedrijf en ben je nu net Facebook aan het ontdekken? Op 20 januari 2016 geef ik de Facebook Implementatie Training voor beginners. Na de training heb je een volledig ingerichte Facebook pagina en weet jij precies hoe jij deze pagina efficiënt bij kan houden. Wil jij dat ook? Meld je dan nu aan op www.faceonline.nl/FITbeginners

 

Ik lees graag jouw reactie hieronder!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading Facebook Comments ...